Marketing internetowy – dlaczego jest tak ważny dla rozwoju firmy?

Marketing internetowy – dlaczego jest tak ważny dla rozwoju firmy?

Marketing jest jednym z kluczowych elementów, które decydują o sukcesie firmy. W ostatnim czasie jedną z bardziej cenionych form stał się marketing internetowy, który może mieć wiele form. Nie ma co ukrywać, że internet jest źródłem wiedzy i to tam szukamy potrzebnych produktów czy usług, gdyż jest to najprostsze rozwiązanie. Możemy z dowolnego miejsca na ziemi porównać oferty wielu firm i wybrać tą, która najlepiej nam odpowiada. Stąd też skuteczna kampania reklamowa przeprowadzona w internecie ma duży wpływ na sukces twojej firmy. Oczywiście jakość sprzedawanych produktów czy świadczonych usługi jest kluczowym aspektem, jednak bez reklamy nie pozyskamy klientów.

Marketing internetowy – dlaczego jest tak ważny dla rozwoju firmy?

Marketing internetowy to najprościej mówiąc zbiór działań, które podejmują przedsiębiorcy, aby zwiększyć widoczność firmy w internecie. Do działań tych zalicza się stworzenie firmowej strony internetowej, kont w social mediach, pozycjonowanie, marketing szeptany czy wpółprace z influencerami. Dużą popularnością i skutecznością cieszą się również kampanie Google Ads, co przydaje się podczas pozycjonowania strony bądź sklepu, a także w czasie reklamy konkretnych produktów czy usług. Sposób reklamy dobiera się do branży, w której się działa i trzeba wziąć pod uwagę dostępny budżet. Co prawda wiele rzeczy możesz zrobić samodzielnie, gdyż nie jest to trudne rozwiązanie, ale wymaga poświęcenia czasu. Stąd też wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z firmami zajmującymi się marketingiem.

Współpraca z influencerem jest niezwykle skutecznym sposobem na promocję twojej firmy. Influencer to twórca, który zgromadził wokół siebie grono wiernych fanów, którzy z chęcią kupią polecane przez niego produkty. Niemniej jednak taka forma reklamy to dość duży wydatek, na co nowo otwarte firmy nie zawsze mogą sobie pozwolić. Można współpracować z mniejszymi twórcami, co przyciągnie mniej klientów, ale za to będzie mniej kosztować. Dzięki temu nawet nowo powstałe firmy mogą reklamować się dzięki współpracy z influencerami. Obecnie najczęściej mówi się o współpracy z twórcami na YouTube, Instagram, Twitch, Twitter czy TikTok, ale zapomina się o blogerach. Portale społecznościowe są dobre, jeśli grupą docelową twojej firmy są głównie dzieci, młodzież i młodzi dorośli, gdyż to oni najwięcej czasu spędzają w social mediach. Niemniej jednak blogerzy są również dobrą opcją do współpracy, a zwłaszcza kiedy twoje produkty skierowane są do różnych grup wiekowych. Blogi są traktowane jako pewniejsze źródło wiedzy niż np. Instagram, stąd też czytelnicy chętnie kupują polecane przez twórcę produkty.

Ważną rolę w marketingu internetowym odgrywa pozycjonowanie strony bądź sklepu, co pozwala znaleźć się na górze wyników wyszukiwania po wpisaniu konkretnych fraz. Jest to dość czasochłonny proces, gdyż wymaga optymalizacji strony pod kątem SEO i zbudowanie bazy linków odsyłających do strony. Dzięki temu algorytmy Google odbiorą twoją stronę jako bardziej atrakcyjną w oczach innych użytkowników i wyświetlą ją na górze listy wyszukiwań. Pozycjonowanie to skuteczny sposób na reklamę sklepów internetowych i stacjonarnych. Wymaga to jednak podstawowej wiedzy na temat SEO, umiejętności redagowania tekstów i poświęcenia czasu na umieszczanie linków na różnego rodzaju forach.

Kampania reklamowa Google Ads to skuteczna opcja na pozyskanie nowych klientów, jednak wymaga to inwestycji. Za odpowiednią stawkę po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych, twoja strona będzie wyświetlać się na szczycie listy wyszukiwań, wśród innych płatnych reklam. Koszt za tego typu usługę zależy od konkurencji, jednak w przypadku niszowych fraz kluczowych 1000 zł miesięcznie wystarczy na skuteczną kampanię. Ponosisz opłaty za wyświetlanie twojej reklamy, a także za kliknięcie w link do twojej strony. Stawki za kliknięcia są wyższe, jednak to szansa na pozyskanie nowego klienta. Można również tworzyć reklamy banerowe, które są spersonalizowane i będą wyświetlać się osobom potencjalnie zainteresowanym skorzystaniem z twoich usług.

Udostępnij:

More Posts

© All Rights Reserved.